En Son Haberler
YazarlarTümü
Namaz Vakitleri
Görüntülenen Şehir:   Loading
Puan Durumu Loading
Gazeteler

SICAK UYARISI GELDİ

Kırıkkale İl Sağlık Müdürü Op. Dr. Osman Polat sıcaklık uyarısı yaptı. Kırıkkale genelinde etkisini artıran yaz sıcaklarının ardından İl Sağlık Müdürlüğü tarafından acil koduyla paylaşıldı.
Bu haber 3 kere okunmuş. 24.06.2026 Çarsamba 18:05

UYARI GELDİ

Kırıkkale İl Sağlık Müdürü Op. Dr. Osman Polat, yaz mevsiminin gelişiyle tırmanışa geçen kavurucu sıcaklara karşı vatandaşların dikkatini çekecek önemli açıklamalarda bulundu. Yüksek sıcaklık ve nemin birleşmesiyle terleme mekanizmasının vücudu korumakta yetersiz kalabileceğini belirten Polat, bu durumun güneş çarpması başta olmak üzere pek çok ciddi klinik tabloya yol açabileceğini ifade etti.

 

KAVURUCU BİR YAZ

Müdürlük tarafından yapılan değerlendirmede, özellikle yalnız yaşayan 65 yaş üstü vatandaşlar, 4 yaşından küçük çocuklar, gebeler, obezite hastaları ve dışarıda mesai yapan işçilerin en yüksek risk grubunda yer aldığı bildirildi. Op. Dr. Osman Polat, “Yüksek sıcaklıklar nedeniyle oluşabilecek sıvı kaybı, güneş çarpması ve sıcak çarpması gibi sağlık sorunlarına karşı vatandaşlarımızın gerekli tedbirleri almaları büyük önem taşımaktadır” diyerek durumun ciddiyetini vurguladı.

 

SÜRÜCÜLERİ UYARDI

Sağlık protokollerine göre özellikle saat 10.00 ile 16.00 arasında zorunlu haller dışında açık havaya çıkılmaması gerektiği aktarıldı. Dışarıda bulunması gereken kişilerin ise açık renkli, bol kıyafetler giymesi, şapka ve gözlük takması önerildi. Ağır egzersizlerin sabah veya akşam serinliğine ertelenmesi gerektiği belirtildi.

 

DİKKAT EDİLMELİ

Park halindeki otomobillerin dakikalar içinde adeta bir fırına dönüştüğüne işaret eden İl Sağlık Müdürü Polat, “Bebekler, copii, yaşlılar, engelli bireyler ve evcil hayvanlar kesinlikle araç içerisinde bırakılmamalıdır.” uyarısını yaptı. Vücudun nem dengesini korumak adına günde en az 2 ila 2,5 litre sıvı tüketilmesi istenirken; su, ayran ve doğal meyve suları tavsiye edildi. Kafeinli, aşırı şekerli ve alkollü içeceklerin ise sıvı kaybını hızlandırdığı için bu dönemde tüketilmemesi gerektiği hatırlatıldı. Herhangi bir rahatsızlık anında ise en yakın sağlık merkezine başvurulması gerektiği önemle belirtildi.

YorumlarBu habere hiç yorum yapılmamış     'İLK YORUMU SEN YAP'

Adınız Soyadınız:

E-Postanız:

Yorumunuz:

4 + 1 = ?

 

Bunlar da ilginizi çekebilir