Elmalar için yeni adım

ÖNEMLİ BİR ÇALIŞMA
Proje kapsamında, Savaş Bahadır'a ait 15 dekarlık kapama elma bahçesinde feromon tuzakları asıldı ve ilk biyolojik mücadele etmenleri salındı. Kırıkkale İl Müdürlüğü Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü, Kırıkkale MYO Organik Tarım Bölümü Öğretim Üyeleri ve teknik personellerin de katıldığı uygulamada, elma bahçelerinde zararlı böceklerin popülasyonunu takip etmek ve biyolojik mücadeleye dayalı entegre mücadele yöntemlerini geliştirmek amaçlanıyor.
KALİTESİ ARTACAK
İl Tarım ve Orman Müdürü Fatih Ateş, bu projenin, elma üretiminde kimyasal ilaç kullanımını azaltarak insan sağlığına ve çevreye duyarlı bir üretim sistemi kurmayı amaçladığını belirtti. Biyolojik mücadelenin, elma bahçelerinde zararlı böceklerin popülasyonunu kontrol altında tutmada ve ürün kalitesini artırmada önemli bir rol oynayacağını vurguladı. Üreticilere biyolojik mücadele yöntemleri konusunda eğitim ve teknik destek verileceğini ifade etti. Bu proje ile Kırıkkale'de elma üretiminde sürdürülebilir bir tarım modeli oluşturulması ve kimyasal ilaç kullanımının azaltılması hedefleniyor.
YorumlarBu habere hiç yorum yapılmamış 'İLK YORUMU SEN YAP'
Bunlar da ilginizi çekebilir
MKE’DEN BÜYÜK YATIRIM
MKE A.Ş., Cumhuriyet tarihinin en büyük yatırımını Kırıkkale'de hayata geçiriyor. 1 milyar dolarlık Hüseyin Kahya Enerjik Malzemeler Fabrikası bin kişiye istihdam sağlayacak.EKONOMİ
PERSONEL ALACAK
Kırıkkale Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü, Kara Kuvvetleri Mühimmat Komutanlığı bünyesinde görevlendirilmek üzere 50 kişilik İşgücü Uyum Programı (İUP) alım ilanı yayımladı. EKONOMİ
MKE’YE ÖNEMLİ ZİYARET
MKE Genel Müdürü İlhami Keleş, Kırıkkale Valisi H. Engin Sarıibrahim'i ağırladı.EKONOMİ
İLK HASAT YAPILDI
Kırıkkale Tarım Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen tarımsal çalışmalar neticesinde, şehir genelinde stratejik öneme sahip arpa hasat dönemi resmen açıldı.EKONOMİ
OSB’DE SEÇİM YAPILDI
Kırıkkale Organize Sanayi Bölgesi (OSB) genel kurulunda tek aday olan Emsa Plastik Yönetim Kurulu Başkanı M. Emin Hayvacı, başkanlık görevini Nurettin Aydın'dan devraldı.EKONOMİ
KÖYDES İÇİN TOPLANTI
Kırıkkale Valisi H. Engin Sarıibrahim başkanlığında ve İl Genel Meclis Başkanı Hüseyin Ceylan'ın katılımıyla düzenlenen 2026 yılı KÖYDES toplantısında kırsal altyapı yatırımları planlandı.EKONOMİ
İŞ DÜNYASINA ZİYARET
Kırıkkale TSO, Vali Hüseyin Engin Sarıibrahim'i ağırladı. Kentin ticari ve ekonomik gelişimi için atılacak yeni adımlar samimi bir zirveyle konuşuldu.EKONOMİ






















