Emekli tepkili

EMEKLİ AÇIKLAMASI
Ocak ayında yaklaşık 13 milyon emeklinin maaşına yüzde 10.19´luk zam yapıldı ancak bu durum, düşük maaş alan emeklilerin yüzünü güldürmeye yetmiyor. Kendilerine yönelik zammı değerlendiren emekliler, devletin zam hususunda adaletli davranması gerektiğini belirtiyor. Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Türkiye Emekliler Derneği Kırıkkale Şube Başkanı Zekeriya Aytekin, bir lokma ekmeğe muhtaç duruma düştüklerini söyledi. Aytekin, "Emekliler bir lokma ekmeğe muhtaç olmuştur. Birçok emeklinin, sabah kahvaltısı için eve ekmek götürecek hali yok. Bizim hükümetten beklentimiz, yüzdelik zamları kaldırmalarıdır. Çünkü yüzdelik zam olduğu vakit az alan az, çok alansa çok alıyor. Uçurum bir ise 2 oluyor. Bize verilen 10.19´luk zamdır. Bin lira alan 100 lira alıyor, 3 bin lira alan 300 lira alıyor." dedi.
EMEKLİLER HASTANEYE GİDEMİYOR
Emekliler için sağlık katkı paylarının kaldırılmasını talep eden Aytekin, şunları söyledi: "Öyle olmuş ki emekliler hastaneye gidemiyor. Eskiden acile gitmeyi bekliyordu, şimdi acil de aynı olmuş. Beklentimiz bunun kaldırılmasıdır. İntibak yasası... 2000´den evvel emekliler almışlar, 2000´den sonrakiler almamışlar. Bu da haksızlıktır. Yaklaşık 2 milyon 600 emekli almış, 5 milyon civarında emekli ise almamıştır. Bu, Yargıtay´a ve Sayıştay´a gitti. Şimdi Meclis´e gitmiş, bekliyoruz. İnşallah devlet bunu emekliye verecek"
MAAŞI ALDIĞIMIZ GİBİ BİTİYOR
Yapılan zamlarda adaletsizlik olduğuna dikkati çeken Aytekin, "Maaşı yüksek olana yüzdeliğe göre veriyor. Adamın maaşı 5 bin TL ise 500 TL geliyor, bin TL ise 100 TL geliyor. Bu adam bin 100 TL ile nasıl geçimini yapacak? Çoluk çocuğunu nasıl besleyecek? Bu adamların çoğu da kiradadır. Gelip burada ağlıyorlar. Emekliler çok zor durumdadır. Ben buradan kendi köyüme gidemiyorum. Köyüm 50 kilometre uzaktadır. Maaşı aldığımız gibi bitiyor. Bin 500-2 bin TL ile geçimini yapamazsın. Bir kilo et 25 liraysa şu anda 40-50 lira olmuş. Emekli perişan durumdadır" ifadelerini kullandı.
YorumlarBu habere hiç yorum yapılmamış 'İLK YORUMU SEN YAP'
Bunlar da ilginizi çekebilir
OSB’DE SEÇİM YAPILDI
Kırıkkale Organize Sanayi Bölgesi (OSB) genel kurulunda tek aday olan Emsa Plastik Yönetim Kurulu Başkanı M. Emin Hayvacı, başkanlık görevini Nurettin Aydın'dan devraldı.EKONOMİ
KÖYDES İÇİN TOPLANTI
Kırıkkale Valisi H. Engin Sarıibrahim başkanlığında ve İl Genel Meclis Başkanı Hüseyin Ceylan'ın katılımıyla düzenlenen 2026 yılı KÖYDES toplantısında kırsal altyapı yatırımları planlandı.EKONOMİ
İŞ DÜNYASINA ZİYARET
Kırıkkale TSO, Vali Hüseyin Engin Sarıibrahim'i ağırladı. Kentin ticari ve ekonomik gelişimi için atılacak yeni adımlar samimi bir zirveyle konuşuldu.EKONOMİ
REKOLTE TOPLANTISI
Kırıkkale Tarım Müdürlüğü koordinasyonunda kritik hasat zirvesi yapıldı. Rekolte tahminleri, TMO alım süreçleri ve yangın riskine karşı önlemler netleşti.EKONOMİ
DÜNYAYA MEYDAN OKUYOR
Türk savunma sanayisinin köklü çınarı Makine ve Kimya Endüstrisi, küresel savunma ve güvenlik sektörünün en prestijli buluşma noktalarından biri olan uluslararası Eurosatory 2026 Fuarı için tüm hazırlıklarını tamamladı.EKONOMİ
BİRLİK ÇALIŞIYOR
Kırıkkale Belediye Başkanı Ahmet Önal, Yeşil Vadi Su Birliği tesislerinde başlatılan kapsamlı su altyapı çalışmaları hakkında önemli açıklamalarda bulundu.EKONOMİ
PAZAR DESTEĞİ YATTI
Kırıkkale Belediyesi pazar desteği kapsamında ihtiyaç sahibi emekli, engelli ve ailelerin Kırıkkale Kartlarına toplam 1 milyon 417 bin TL destek ödemesi yatırdı.EKONOMİ






















